Friday, May 25, 2012

Himpunan 20,000 Mengenai Insiden Stadium Runtuh?

Tidak punya tema atau tujuan jelas tetapi ini pastinya perhimpunan politik!

Satu perhimpunan aman dinamakan ‘Himpun dan Ingat’ akan diadakan di pekarangan Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Gong Badak pada 8 Jun ini. Penganjur perhimpunan yang dikenal sebagai Badan Bertindak Menangani Isu Bangunan Runtuh (Runtuh) menyasarkan kehadiran kira-kira 20,000 orang dari negeri ini.

Ia bertujuan mengingatkan masyarakat berhubung insiden runtuhan bumbung stadium terbabit yang berlaku tiga tahun lalu tetapi masih tidak diselesaikan sehingga kini.
Pengerusinya, Ridzuan Hashim berkata, kehadiran disyaratkan dengan tema pakaian hitam putih dan perhimpunan dijangka berlangsung selama dua jam pada hari tersebut.

“Himpun dan Ingat ini bertujuan untuk memastikan rakyat tidak lupa kejadian yang berlaku, selain memberi tekanan kepada pihak bertanggungjawab supaya tidak mengambil sikap sambil lewa. “Pada 2 Jun ini, genaplah tiga tahun peristiwa memalukan ini,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada Sinar Harian di Pejabat BadanPerhubungan Pas Terengganu, di Kuala Terengganu,  semalam.

Perhimpunan dijangka bermula jam 5 hingga 7 petang melibatkan beberapa pengisian seperti Pidato Rakyat, deklamasi sajak bertajuk ‘Runtuh’, pameran dan sebaran risalah kepada orang ramai.'

Perhimpunan turut menampilkan legenda bola sepak, Abdullah Ali yang telah menyertai Pas sejak beberapa bulan lalu. Sementara itu, Ridzuan turut memberi jaminan keselamatan dan yakin pihaknya dapat mengawal suasana sepanjang perhimpunan berlangsung.

No comments:

Post a Comment