Thursday, June 21, 2012

HSNZ Sedia Perkhidmatan Urut Lepas Bersalin Dalam Masa Terdekat

Bagi memberi perkhidmatan yang terbaik kepada pesakitnya, Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini akan mengadakan perkhidmatan urutan tradisional khususnya kepada para ibu lepas bersalin tidak lama lagi.

Pengarah Kesihatan Negeri Terengganu Dr Anwa Sulaiman berkata perkhidmatan tersebut ditubuhkan di bawah Unit Perubatan Tradisional dan Sokongan di mana pihak HSNZ sebelum ini telah mempunyai beberapa pakar urut bagi pesakit yang mengalami masalah dalaman atau terseliuh serta perkhidmatan akupunktur.

"Menyedari keperluan perkhidmatan urutan selepas bersalin, inilah yang mendorong kami untuk menyediakan perkhidmatan tersebut khususnya bagi para ibu lepas bersalin mendapatkan rawatan urutan tradisional.


"Kita mempunyai beberapa pakar yang sememangnya mempunyai pengalaman dalam bidang urutan bersalin tradisional serta bertauliah, pengamal dalam perkhidmatan perubatan tradisional seperti terseliuh dan lain-lain lagi," katanya di HSNZ kelmarin.

Dr Anwa berkata unit tersebut kini dalam proses pengubahsuaian bilik bagi rawatan urut lepas bersalin dan perkhidmatan itu akan bermula sebaik sahaja kerja-kerja ubah suai selesai dalam jangka masa terdekat.

No comments:

Post a Comment