Thursday, June 14, 2012

Teleconference Langsung MB dan Perdana Menteri Pada Perhimpunan Usahawan

Kerajaan negeri melalui Yayasan Pembangunan Usahawan Terengganu (YPU) akan menganjurkan Himpunan Usahawan Terengganu 2012 pada 21 Jun ini bertempat di Dewan Besar, Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu.

Program ini diadakan sempena Pelancaran Minggu Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) Peringkat Nasional yang akan disempurnakan oleh Perdana Menteri Datuk Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak di Kuala Lumpur Convention Centre (KLCC) pada tarikh yang sama.


Ketua Pegawai Eksekutif YPU,Azmi Razik berkata, perhimpunan yang julung kali diadakan ini disertai seramai 1,000 usahawan dari seluruh negeri.

“Pada program itu, Datuk Sri Mohd Najib akan mengadakan ‘Tele Conference’ secara langsung dengan Menteri Besar mulai jam 10.00 pagi hingga 11.00 pagi,” katanya kepada Teganukita.

Katanya, antara tujuan utama program ini adalah untuk menzahirkan sokongan padu dan terima kasih usahawan kepada kerajaan dan NGO keusahawanan yang memperjuang dan memartabatkan usahawan di samping komitmen komuniti usahawan sebagai nadi pembangunan ekonomi dan sosio ekonomi negeri.

Menurutnya, pelbagai aktiviti menarik diadakan sempena program itu termasuk ceramah motivasi keusahawanan, pameran usahawan dan beberapa agensi keusahawanan seperti MARA, TEKUN Nasional dan GABEM turut serta.

Sehubungan itu katanya, semua usahawan diminta tidak melepaskan peluang untuk menyertai program ini di samping dapat bertukar maklumat berkait perniagaan, mampu mewujudkan jaringan yang lebih erat antara rakan niaga

Teganukita

1 comment:

  1. Saya Widya Okta, saya ingin memberi keterangan kerja yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada bangsaku yang sedang mencari untuk pinjaman di Asia dan bahagian lain perkataan, kerana ekonomi yang buruk di beberapa negara. Adakah mereka sesiapa yang mencari pinjaman di antara kamu? Kemudian, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih tulen sekali dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah menjadi mangsa yang 6 kredit peminjam penipuan, saya hilang begitu banyak wang kerana saya mendapatkan pinjaman daripada syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditahan oleh rakyat hutang saya sendiri, sebelum i adalah pembebasan dari penjara dan seorang kawan saya yang saya menerangkan keadaan saya kemudian memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman reliabl yang SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya Rp900,000,000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam tempoh 24 jam yang i digunakan, Jadi saya membuat keputusan untuk berkongsi kerja yang baik dari Allah melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat anda jika anda memerlukan pinjaman anda lebih baik hubungan SANDRAOVIALOANFIRM. menghubungi mereka melalui e-mel:. (Sandraovialoanfirm@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (widyaokta750@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

    ReplyDelete