Tuesday, August 21, 2012

Piala Malaysia - Yunus Puas Hati Komitmen Pemain T-Team


Jurulatih T-Team, Yunus Alif berpuas hati dengan prestasi tiga pemain pinjaman yang ‘disunting’ bagi mengharungi kancah bola sepak Piala Malaysia yang akan membuka tirainya malam esok (Rabu).

Yunus berkata, mereka telah menunjukkan prestasi dan persefahaman yang baik sepanjang latihan serta perlawanan persahabatan yang diharungi T-Team baru-baru ini.

“Saya mendapati mereka mempunyai persefa- haman yang jitu dengan pemain-pemain lain dalam pasukan dan boleh digilap lagi dalam memper- kemaskan prestasi mereka.


“Tiga pemain pinjaman yang dibawa masuk bagi memantapkan pasukan ialah Sumardi Hajalan dan Shahrul Azhar Ture dari Sabah manakala Mohd. Fauzi Abd Majid merupakan pemain penyerang skuad Polis Diraja Malaysia (PDRM),” katanya.

Yunus memberitahu, dua pemain Sabah yang bermain di bahagian pertahanan itu pula mempu- nyai kelebihan tersendiri apabila mereka boleh beraksi di semua posisi.

Katanya, kelebihan tersebut tentu sekali mengun- tungkan pasukan T-Team apabila dapat menurunkan mereka di bahagian lain selain pertahanan apabila mengharungi Piala Malaysia kelak.

“Selain daripada itu, saya juga mendapati corak permainan mereka juga menarik seperti yang telah dibuktikan pada sesi perlawanan persahaba tan baru-baru ini.

“Saya berharap pemain-pemain pinjaman ini mampu memberikan impak kepada pasukan apabila kancah Piala Malaysia bermula nanti,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment