Tuesday, October 16, 2012

Jawhar Sedang Melaksana Dan Merancang Pembangunan Untuk Kesejahteraan Umat

Jabatan Wakaf, Zakat dan Haji (JAWHAR) akan meneroka lebih banyak projek berasaskan nilai tambah ekonomi, pendidikan, keagamaan dan pembinaan infrastruktur kesihatan rakyat.

Timbalan Ketua Setiausaha Jabatan Perdana Menteri Hasnah Salleh berkata sejak Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK9) dan RMK-10 kerajaan telah menyalurkan lebih RM300 juta kepada JAWHAR untuk pembangunan di tanah-tanah wakaf di seluruh negara untuk kesejahteraan rakyat.


"Selain dari membina pusat-pusat pendidikan, asrama dan rumah kediaman, JAWHAR kini sedang menerokai pembangunan nilai tambah ekonomi seperti pembinaan hotel dan pusat-pusat rawatan penyakit dalam negara," katanya ketika berucap di Majlis Penyerahan Bangunan Asrama Pelajar oleh JAWHAR kepada Majlis Agama dan Adat Istiadat Melayu Terengganu (MAIDAM) di Kampong Gong Kepas dekat Jerteh, semalam.

Katanya, selain dari pembinaan hotel di Melaka, Taiping dan Port Dickson yang sedang dilaksanakan, JAWHAR juga kini sedang membangunkan sebuah hotel bernilai RM41 juta di Kuala Terengganu yang dijangka siap tahun depan.

Menurutnya hotel yang dibina bersebelahan Masjid Zainal Abidin itu merupakan hotel tujuh tingkat dan mempunyai 180 bilik.

No comments:

Post a Comment