Thursday, December 20, 2012

Forlan Tidak Sabar Julang T-Team

Pasukan T-team sedang menjalani latihan di Myanmar.
Bekas penyerang Republik Ireland yang mewakili T-Team, Caleb Colman Folan bertekad membantu pasukan barunya itu menjulang sekurang-kurangnya satu piala dalam Liga Malaysia (Liga M) yang akan membuka tirainya bulan depan.

Folan yang pernah menyarung jersi beberapa pasukan terkemuka dalam Liga Perdana Inggeris (EPL) antaranya Leed United, Chesterfield, Wigan Athletics, Hull City dan Middlesborough berkata, dia tidak sabar beraksi bersama The Titans.

"Biarpun ini adalah kali pertama saya di Terengganu, namun saya sudah terpaut dengan kemesraan yang diberikan, bukan saja di kalangan rakan sepasukan, malah peminat bola sepak di negeri ini.

"Buat masa ini saya tidak mempunyai sebarang masalah dengan rakan sepasukan dan adanya rakan karib saya ketika bersama Hull City, George Boateng dalam pasukan ini menguatkan lagi semangat saya untuk membantu T-Team meraih kedudukan terbaik dalam Liga M," katanya.

Robek gawang Tentera Ditanya persediaan menghadapi cuaca panas di negara ini, Folan berkata, dia sudah bersedia secara fizikal dan mental, malah kini giat menjalani sesi latihan bagi menghadapi beberapa siri perlawanan persahabatan selain mencari keserasian dalam pasukan.

"Saya akui, The Titans sememangnya mempunyai ramai pemain muda berbakat dan pastinya saya akan berkongsi pengalaman dengan mereka," katanya.

Baru-baru ini, Folan mempamerkan aksi cemerlang dengan meledak gol pertama pada aksi perlawanan persahabatan menentang Tentera yang berkesudahan The Titans menundukkan finalis Piala Malaysia itu 2-1 di Stadium Mini USJ.

No comments:

Post a Comment