Thursday, May 16, 2013

Kabinet Baharu Bertanggungjawab Laksana Agenda Transformasi - Najib



Kabinet baharu akan bertanggungjawab untuk melaksanakan transformasi di Malaysia dan meneruskan pembaharuan ekonomi dan politik yang bermula empat tahun lepas.

 Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata menteri-menteri baharu, mengandingkan pemimpin lama berpengalaman luas, dan muka baharu dengan idea-idea baharu dan berdaya maju, satu asas bagi pencegahan rasuah dan undang-undang hak asasi manusia, dan penghargaan terhadap kedinamikan sektor swasta.



 Dalam posting terbaharu di Facebook beliau, Najib berkata sejak beberapa bulan dan tahun yang lepas, berlaku perpecahan dalam masyarakat Malaysia dan kini sudah tiba masanya untuk setiap rakyat, dalam kerajaan dan melangkauinya untuk melupakan kekecewaan, dan bekerja bersama-bersama untuk penyatuan nasional dan perpaduan nasional.

"Dalam semangat ini lah, saya meminta pemimpin lelaki dan wanita ini untuk berkhidmat, bukan hanya sebagai menteri, tetapi sebagai barisan Kabinet yang bersatu-padu.

Bersama-sama kita boleh menjayakan penyatuan nasional, menjamin masa depan ekonomi Malaysia dan membina sebuah masyarakat yang lebih utuh, lebih harmoni," katanya.

Najib semalam mengumumkan barisan Menteri Kabinet beliau di pejabatnya di Putrajaya. Kabinet baharu itu dibarisi pemimpin yang mempunyai pengalaman luas, serta teknokrat dan wakil generasi muda yang dipercayai mampu meneruskan agenda penyatuan nasional.

No comments:

Post a Comment