Sunday, July 28, 2013

4,834 Orang Terima Sumbangan Ketengah Menjelang Aidilfitri

Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (Ketengah) memperuntukkan RM897,380 daripada Tabung Amanah Masyarakat miliknya untuk membantu golongan tidak bernasib baik di kawasannya menjelang Aidilfitri ini.

Pengurus Besar Ketengah Wan Mat Amin Wan Daud berkata peruntukan itu akan diagih kepada 4,834 penerima meliputi keluarga miskin, pelajar miskin dan orang kurang upaya bagi membantu mereka menyediakan persiapan hari raya.

Kelmarin, sebanyak 834 ketua isi rumah miskin menerima bantuan RM300 masing-masing, katanya kepada Bernama pada penyampaian sumbangan bagi daerah Dungun.

Sumbangan itu disampaikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Luar Bandar, Usahawan, Koperasi dan Kepenggunaan negeri, Roslee Daud.

Sementara itu, seorang penerima Rozita Ismail, 47, ibu tunggal daru Kampung Jerangau, berkata beliau berterima kasih atas sumbangan yang sudah pasti dapat meringankan bebannya menyediakan persiapan Aidilfitri.

"Kak masih menanggung 3 orang anak yang masih bersekolah dan dengan adanya bantuan ini, dapatlah kak belikan pakaian raya untuk anak-anak," katanya yang turut menerima bantuan yang sama pada tahun lepas. 

Seorang lagi penerima, Uraih Abdul Mat, 50 dari Bandar Al-Muktafi Billah Shah dekat sini, berkata sumbangan itu sangat bermakna buat dirinya yang tidak mempunyai pekerjaan tetap.

"Sumbangan ini dapat mak cik guna untuk perbelanjaan dapur dan perbelanjaan sekolah anak, mak cik sangat bersyukur dapat bantuan ini.

"Mak cik sudah kematian suami dan menanggung dua orang anak...seorang di tingkatan empat...bantuan ini mak cik akan simpan dan guna sikit-sikit untuk perbelanjaan anak dan mak cik sekeluarga," katanya.

No comments:

Post a Comment