Thursday, October 10, 2013

Lelaki Argentina Jadi Dalang Samun Mesin ATM

Mohd Zakaria (kiri) menunjukkan peti wang yang dirampas daripada seorang lelaki Argentina pada sidang akhbar di IPD Maran, Pahang semalam.
Warga Argentina selalunya dikaitkan dengan bola sepak.

Tetapi lain pula dengan dua lelaki warga Argentina apabila berjaya menyamun wang daripada sebuah mesin pengeluaran wang automatik (ATM) di sebuah bank di Maran tidak sempat menarik nafas lega apabila seorang daripada mereka diberkas polis kelmarin.

Suspek yang berusia 55 tahun ditahan pada pukul 4.30 pagi kira-kira 15 minit selepas melakukan jenayah itu berdekatan Plaza Tol Maran manakala rakannya dapat meloloskan diri.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang, Senior Asisten Komisioner Mohd. Zakaria Ahmad berkata, pihaknya menerima maklumat berhubung samun mesin ATM itu pada pukul 4.15 pagi ketika polis sedang melakukan operasi Ops Cantas Khas di sekitar pekan Maran.

"Polis kemudian mengekori kereta suspek jenis Proton Persona dan menahan mereka di Plaza Tol Maran. 

"Ketika kejadian, salah seorang suspek dapat melarikan diri ke ladang sawit berhampiran manakala pemandu kereta itu dapat diberkas," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Maran semalam.

No comments:

Post a Comment