Monday, December 30, 2013

Perubahan Kecil Portfolio Babitkan Lima Exco Terengganu


Kerajaan negeri Rabu dua minggu lalu (18 November) membuat sedikit perubahan ke atas portfolio lima Exco, termasuk Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said.

Menteri Besar kini Pengerusi Jawatankuasa Perancang Kewangan dan Pelaburan, Tanah, Petroleum dan Sumber Asli, Kerajaan Tempatan dan Perumahan serta Alam Sekitar.

Ahmad Razif
Sebelum ini Alam Sekitar diletakkan di bawah Datuk Ahmad Razif Abdul Rahman (Seberang Takir) yang kini memegang portfolio Pengerusi Jawatankuasa Sains dan Teknologi, Tenaga, Teknologi Hijau Dan Air.

Difahamkan Menteri Besar memaklumkan perkara ini pada Mesyuarat Exco pada 18 November lalu.

Ahmad Razif ketika dihubungi mengatakan beliau tidak tahu mengenai perubahan ini kerana tidak hadir pada mesyuarat Exco dua minggu lalu kerana bercuti.
A Latiff dapat tambahan tugas
Sementara A.Latiff Awang (Pengkalan Berangan), mendapat tambahan tugas apabila Komunikasi kini diletakkan di bawah beliau. Portfolio barunya Pengerusi Jawatankuasa Transformasi Kerajaan, Penyampaian & Pengurusan Prestasi, Teknologi Maklumat dan Komunikasi.

Jidin hanya Pelancongan dan Kebudayaan
Komunikasi sebelum ini diletakkan di bawah Datuk Mohd Jidin Shafie (Permaisuri), yang kini Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan dan Kebudayaan.

Sementara Ghazali Taib (Ajil), kini memegang portfolio Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi dan Tugas-Tugas Khas apabila Inovasi digugurkan.

Pada istiadat Perisytiharan Pelantikan Menteri Besar dan Exco dibuat di depan Sultan Terengganu Sultan Mizan Zainal Abidin di Istana Maziah pada 11 Mei lalu, bekas Speaker Dewan Undangan Negeri Terengganu Datuk Tengku Putera Tengku Awang mengetuai majlis mengangkat sumpah barisan exco berkenaan.

Adun Kuala Berang itu dilantik Pengerusi Jawatankuasa Perindustrian dan Perdagangan.

No comments:

Post a Comment