Wednesday, February 19, 2014

JDT, Pahang, Kelantan & FELDA United Mara Ke Separuh Akhir Piala FA

Patrick Ronaldhino (kiri) berebut bola di udara dengan pemain Kelantan, Obina Nwaneri (dua dari kiri) dan Ahmad Fakri Shaarani (empat dari kiri) pada aksi suku akhir kedua Piala FA, di Stadium Selayang, malam tadi. 
Johor Darul Takzim (JDT) menempah tiket ke separuh akhir Piala FA selepas menewaskan Kedah dengan 2-0 dan 5-1 secara agregat di Stadium Darul Aman, Alor Setar, malam semalam.

Kedua-dua gol JDT dijaringkan oleh Nor Shahrul Idlan Talaha pada minit 62 sebelum Safee Sali melengkapkan kemenangan Harimau Selatan pada minit ke 85.

Sementara itu, pasukan Tok Gajah turut melangkah ke separuh akhir selepas menewaskan PDRM dengan keputusan 2-1 dan 3-2 secara agregat di Stadium Darul Makmur, Kuantan.

Juara bertahan, Kelantan pula terpaksa berhempas pulas menentang PKNS di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, sebelum Mohammed Ghaddar mengikat kedudukan 3-3 pada minit ke-73 sekali gus menjadikan kedudukan agregat 6-5.

FELDA United turut mara ke separuh akhir Piala FA menerusi jaringan gol di tempat lawan selepas mencatatkan keputusan seri 2-2 dengan Sarawak di Stadium Petra Jaya, sebentar tadi.

No comments:

Post a Comment