Wednesday, April 2, 2014

Terengganu Anjur Kapas-Marang International Swimathon 2014 Pada 20 April

Kerajaan Negeri Terengganu melalui Jawatankuasa Pelancongan dan Kebudayaan Negeri akan menganjurkan Kejohanan Kapas-Marang International Swimathon 2014 pada 20 April ini.

Pengurus Kanan Tourism Terengganu Ishamudin Hashim berkata penganjuran kejohanan kali ke-15 itu merupakan acara tahunan negeri dan acara utama pelancongan negeri yang mengumpulkan perenang dari dalam dan luar negara.

"Kita menjangkakan tahun ini penyertaan perenang lebih dari 20 buah negara untuk berenang sejauh 6.5 kilometer yang bermula dari Pulau Kapas dan tamat di Pantai Peranginan Kelulut, Marang.

"Kejohanan ini menekankan disiplin pertandingan dengan renangan gaya bebas dengan pemenang bagi setiap kategori dikira berdasarkan catatan masa terpantas peserta sampai ke daratan," katanya  di Kuala Terengganu, semalam.

Menurutnya antara kategori yang dipertandingkan ialah lelaki/wanita junior (12-19 tahun), lelaki terbuka (20-34), lelaki senior terbuka (35-49), veteran terbuka (50 tahun dan ke atas), wanita terbuka (20 tahun dan ke atas), tertutup lelaki/wanita dan keseluruhan lelaki/wanita.

No comments:

Post a Comment