Sunday, August 9, 2009

Konvoi media, DRB-Hicom kunjungi Tasik Kenyir

Seramai 50 wakil pelbagai agensi media menyertai perjalanan sejauh 1,140 kilometer ke Tasik Kenyir, Terengganu sempena 'DRB-Hicom Amazing Hunt in Lake Kenyir' yang berlangsung selama 3 hari dua malam bermula kelmarin.

Pengurus Komunikasi Korporat dan Perhubungan Pelabur DRB-Hicom, Siti Anisah Sheikh Osman, berkata aktiviti julung kali itu menggabungkan perjalanan konvoi media bersama kakitangan kanan syarikat berkenaan ke Tasik Kenyir dengan pelbagai aktiviti yang bakal dijalankan di kawasan percutian berkenaan.

Katanya, selain bermatlamat mengeratkan hubungan antara media dan kakitangan syarikat, wakil media yang menyertai diberi peluang merasai sendiri pengalaman memandu 25 unit kenderaan daripada pelbagai model di bawah DRB-Hicom ke tempat aktiviti dan penginapan, Tasik Kenyir Resort dan Spa.

“Setiap kumpulan media diberi kesempatan memandu minimum tiga kenderaan sepanjang aktiviti berlangsung dengan pertukaran pertama dan kedua semasa berhenti di Kuantan serta Bentong, Pahang masing-masing untuk makan tengah hari dan rehat manakala pertukaran seterusnya ketika pulang semula ke ibu negara.

“Sementara itu, pertandingan seakan rancangan televisyen Amazing Race yang akan diadakan di sekitar resort esok (hari ini) bakal menguji peserta menjawab soalan, mencari harta karun dan menguji ketahanan fizikal mereka. Mereka juga boleh melakukan aktiviti berjalan malam, memancing, berenang dan berkayak sambil menikmati keindahan tasik.

“Ini perjalanan paling jauh DRB-Hicom bersama media dan kami menerima maklum balas positif daripada mereka terutama di kalangan segmen auto, pengembaraan, gaya hidup dan perniagaan. Perjalanan ini diharap bakal mengukuhkan hubungan antara kedua-dua pihak,” katanya.

No comments:

Post a Comment