Monday, August 24, 2009

Pelan perniagaan baru PMINT

Bermula tahun depan (2010), Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu (PMINT) akan melaksanakan beberapa pelan perancangan perniagaan baru yang memperlihatkan penglibatan PMINT di dalam pelbagai bidang ekonomi.

PMINT berharap dengan pelaksanaan setiap perancangan perniagaan tersebut, ianya bukan sahaja akan memberi pulangan yang menguntungkan kepada PMINT, malahan akan turut menyumbang kepada peningkatan kadar pertumbuhan ekonomi negeri dan memberi manfaat kepada rakyat.

Pengurus Besarnya, Datuk Zakaria Awang, bekata penglibatan PMINT di dalam pembangunan hartanah akan terus kekal menjadi perniagaan utama untuk menjana pendapatan. Pada tahun ini, sebanyak 18 projek pembangunan hartanah sedang dalam pembangunan.

Beliau menyatakan perkara ini pada majlis makan malam anjuran PMINT di Taman Tamandun Islam Kuala Terengganu baru-baru ini.

Antaranya ialah Projek Paya Bunga Square dan beberapa projek premis perumahan komersial dan perkedaian serta projek bengkel dan kilang IKS di beberapa kawasan seluruh Negeri Terengganu yang berpotensi menjana keuntungan jangka masa panjang kepada PMINT.

Selain pembangunan hartanah, penglibatan PMINT di dalam sektor-sektor lain seperti pertanian dan perikanan, perkilangan dan pelancongan masih lagi aktif beroperasi melalui anak syarikat PMINT.

Dalam tempoh lebih dua tahun beroperasi, TADC Sdn. Bhd. dan TTI Management Sdn. Bhd. telah memperoleh pendapatan yang membanggakan daripada operasi mereka.

Walaupun pendapatan yang diperolehi tidak besar, namun operasinya telah menyumbang kepada usaha membantu Kerajaan Negeri membasmi kemiskinan dan merakyatkan pembangunan.

Begitu juga dengan Pertima Terengganu Sdn. Bhd. yang juga berjaya mengekalkan prestasi kewangannya.

1 comment:

  1. Hello, Saya Puan Heather Putih, syarikat pinjaman pinjaman peribadi. Kami sedang dan pakar dalam memberikan yang akhir pinjaman tahun ini, pinjaman Krismas, tahun pinjaman baru untuk anda untuk membayar apa-apa pinjaman koperasi yang anda sedang berada di sekarang kita memberikan pinjaman peluang seumur hidup untuk anda untuk membayar bil-bil anda dan hutang peribadi dan memiliki perniagaan anda. pinjaman diberi kepada individu dan syarikat pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel: (qualityloanfirms@asia.com)
    (heatherwhiteloanltd@gmail.com). Datang dan perbezaan pengalaman dalam perkhidmatan kami.

    ReplyDelete