Monday, August 24, 2009

Projek laluan pejalan kaki atas air

Kerajaan Negeri dengan kerjasama Kementerian Pelancongan berusaha meningkatkan dan menambah baik produk pelancongan yang berpotensi maju di Terengganu.

Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan negeri, Datuk Za’abar Mohd Adib berkata, antara projek yang sedang dalam pembinaan adalah laluan pejalan kaki atas air (Board Walk) merangkumi kiosk jualan serta jeti bot penambang dan wakaf pelancong.

Menurutnya, semua projek yang dibina :berhampiran Pasar Besar Kedai Payang ke Jeti Shahbandar itu adalah di bawah pakej rancangan ekonomi kedua dijangka siap akhir tahun 2010.

“Pihak kerajaan akan terus bekerjasama dengan Majlis Tindakan Pelancongan Negeri Terengganu dan agensi berwajib untuk meningkatkan kemudahan pelancongan di negeri ini.

“Justeru, saya berharap sektor pelancongan di Terengganu akan terus unggul dan saya juga yakin adanya pelbagai produk yang telah, sedang atau bakal dibina nanti secara tidak langsung turut menjadi ‘tiket’ kepada :pembangunan sektor terbabit secara lebih dinamik,” katanya.

No comments:

Post a Comment