Tuesday, October 13, 2009

Larian 1Malaysia – MBNT 2009

Majlis Belia Negeri Terengganu dengan kerjasama Jabatan Kerajaan dan NGO's akan menganjurkan Larian 1Malaysia – MBNT 2009 pada 14 November 2009 ini.

Datuk Ahmad bin Said, Menteri Besar Terengganu dan Datuk Ahmad Shabery bin Cheek dijangka akan menyertai larian ini bersama lebih daripada 7,000 orang termasuk badan dan agensi kerajaan, swasta, belia, NGO's dan juga orang awam.

Larian yang berkonsepkan larian ria sejauh 3 kilometer ini akan diadakan, bermula dan berakhir di Dataran Pantai Batu Buruk Kuala Terengganu. Setiap peserta berpeluang untuk memenangi hadiah larian sumbangan penaja, di samping kupon cabutan nombor bertuah akan diberikan kepada peserta yang dapat menamatkan larian dalam tempoh waktu yang ditetapkan.

Menurut Setiausaha MBN Terengganu, Encik Salleh bin Othman, tujuan serta harapan Majlis Belia Negeri Terengganu untuk melaksanakan program yang menggerakkan dan mengaktifkan para belia di negeri ini yang seterusnya dapat melahirkan masyarakat yang seimbang dan mantap di mana akan berjaya sekiranya semua pihak dapat melibatkan diri secara langsung dalam memberikan sokongan yang padu dan ikhlas demi kesinambungan kepimpinan hari ini.

Adalah diharapkan agar program ini akan dapat menghindarkan belia daripada mendekati perkara-perkara yang tidak diingini dan menyalahi undang-undang. Di samping itu juga, ianya dapat melahirkan kesediaan belia untuk melakukan sebarang aktiviti bersukan adalah digerakkan daripada kehendak dan sikap aktif belia itu sendiri. Apa yang lebih penting dapat membentuk keperibadian dan disiplin diri.

Menurut beliau lagi, kita sebagai NGO's dan badan sukarela hendak menyatakan dan melahirkan sokongan kita kepada pucuk pimpinan YAB Menteri Besar dan negara secara simboliknya melalui Larian 1Malaysia yang akan diadakan ini.

Sebarang pertanyaan bolehlah menghubungi Setiausaha MBNT, di talian 09-624 2200.

No comments:

Post a Comment