Monday, February 22, 2010

96 Guni Baja Kelapa Sawit Milik TDM Plantation Dicuri

TDM Plantation, sebuah anak syarikat kerajaan negeri hari ini dilaporkan mengalami kerugian berjumlah RM9,352 setelah 96 guni baja kelapa sawit milik syarikat itu dilaporkan dicuri pada Khamis lepas.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri ACP Mohd Fauzi Abduri berkata, kejadian disedari oleh pekerja syarikat berkenaan dan memaklumkan kepada Penolong Pengurus Ladang tersebut Rosli Endut, 48, yang kemudian mendapati 92 guni baja jenis Yaramila dan empat guni baja jenis Compound telah hilang daripada simpanan.

Beliau kemudian membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Hulu Terengganu dan siasatan awal mendapati ada sebuah lubang pada dinding bangunan dipercayai dijadikan laluan pencuri untuk mengangkut baja, katanya kepada pemberita di Kuala Terengganu.
Mohd Fauzi juga tidak menolak kemungkinan penglibatan orang dalam berikutan stor simpanan baja berkenaan selain berdekatan dengan kuarters pekerja.

Kes disiasat mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan kerana kesalahan pecah rumah.

2 comments:

  1. Perlunya pengawasan yang lebih ketat agar kejadian tersebut tidak berulang semula...

    ReplyDelete
  2. Saya Indriaty Manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan Tuhan yang baik dalam hidup saya untuk orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata itu, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara.
    Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan kredit palsu di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pemberi pinjaman 6 kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.
    Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang teman saya yang saya jelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan yaitu MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp850.000.000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY pada tingkat rendah 2% dalam 24 jam yang saya terapkan tanpa tekanan atau stres. Jika Anda membutuhkan pinjaman, Anda dapat menghubungi dia melalui email: (magretspencerloancompany@gmail.com) Jika Anda memerlukan bantuan dalam proses pinjaman, Anda dapat menghubungi saya melalui email: (indriatymanirjo010@gmail.com) dan beberapa orang lain yang juga mendapatkan pinjaman mereka, Mrs. Mia Fitriani, email: (miafitriani133@gmail.com).

    ReplyDelete