Thursday, March 25, 2010

MB ajak kakitangan kerajaan majukan negeri

Gambar oleh Zulkifli Putra

Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said mengajak kakitangan kerajaan bersama-sama beliau membangunkan negeri untuk menjadi negeri maju dan makmur.

Sebagai menyahut seruan dan menjayakan 1 Malaysia – Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, Terengganu seiring dengan kepimpinan Datuk Seri Mohd Najib Razak menjayakan apa juga matlamat pembangunan yang diilhamkan Perdana Menteri.

Ahmad Said berkata, tumpuan kerajaan negeri kepada pendidikan, pelancongan, kebajikan untuk rakyat seperti menyediakan rumah kediaman dan menggerakkan sektor pertanian hendaklah dijayakan sebaik-baiknya.

Berucap pada majlis sambutan tahun kedua pentadbirannya, Ahmad Said mahukan kakitangan kerajaan merealisasikan slogan Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan.

“Rakyat akan menilai prestasi kita dan sebarang kejayaan dan kegagalan hendaklah menjaditanggungjawab bersama.

Kerana itu, saya minta kakitangan kerajaan melaksanakan tugas dengan baik untuk rakyat demi kebaikan rakyat Terengganu seluruhnya,” katanya.

Majlis di Wisma Darul Iman yang dihadiri lebih 5,000 kakitangan kerajaan dan tetamu khas itu turut melancarkan buku “2 Tahun Merakyatkan Pentadbiran & Pembangunan” setebal 131 muka yang diterbitkan oleh Unit Komunikasi Negeri Terengganu (UKOM).

Turut hadir ialah Setiausaha Kerajaan Negeri Terengganu, Datuk Mazlan Ngah, semua Exco Kerajaan Negeri serta Pegawai Kewangan Negeri, Datuk Abdul Razak Ismail.

Tetamu turut menyaksikan tayangan video “Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan” selain video mengenai dua kanak-kanak yang menjalani pembedahan jantung berlubang yang ditaja kerajaan negeri.

Majlis kira-kira satu jam setengah itu diakhiri dengan jamuan petang kepada semua tetamu selain bacaan doa kesyukuran dan harapan agar Terengganu terus makmur dan sejahtera.

No comments:

Post a Comment