Friday, June 18, 2010

Try Hafiizh Julang Emas Ragbi

Pingat emas ragbi di Sukan Malaysia XIII menjadi milik Terengganu apabila mereka yang menggelarkan diri ‘Terengganu Nelang’ berjaya menewaskan Johor di Padang Ragbi Politeknik Merlimau petang semalam.

Juara bertahan Terengganu terus cemerlang mempertahankan takhta kegemilangan mereka untuk kali kedua berturut-turut di temasya Sukan Malaysia.

Pasukan Johor melakukan sepakmula perlawanan akhir terlebih dahulu mengekang kemaraan pasukan Terengganu dan memperolehi mata awal hasil larian pecut Mohd Rozni Rozan yang menghasilkan try pertama buat Johor pada minit ke-empat. Tendangan konversi berjaya disempurnakan oleh Mohd Norjefri Mustafa.

Pasukan Terengganu mula bangkit semula setelah ketinggalan tujuh mata dalam separuh masa pertama dan menyamakan kedudukan melalui try yang disempurnakan oleh Mohd Hafeez Farizal Aziz pada minit ke-tujuh perlawanan.

Tendangan konversi berjaya disempurnakan oleh Mohd Hafiizh Zainal untuk jaringan terikat 7-7 di separuh masa pertama.

Johor membuka langkah separuh masa kedua dengan serangan lebih aggresif dan pada minit ke dua belas hasil dari balingan line-out yang sempurna, scrumhalf Johor Mohd Azman Jamaludin berjaya membawa lari bola ke hadapan goal Terengganu untuk disambut baik dan jatuhan try oleh Mohd Norjefri Mustafa meletakkan Johor mendahului Terengganu 12-7.

Naumn, Mohd Hafiizh Zainal muncul wira Terengganu setelah berjaya meloloskan diri dari kawalan berbahaya oleh pemaian-pemain Johor dan melakukan TRY EMAS bagi Terengganu pada minit ke-tiga belas. Tendangan Konversi berjaya disempurnakan oleh Mohd Zaki Baru.

Terengganu menjadi juara SUKMA XIII menewaskan Johor 14-12.

Pingat gangsa di gondol oleh Sabah setelah menewaskan Kedah 15-0.

No comments:

Post a Comment