Wednesday, July 14, 2010

Penerangan Bergerak MTC Untuk Kemaskinikan Peserta Industri

Penerangan bergerak Majlis Kayu Kayan Malaysia (MTC) yang bermula pada Rabu, termasuk di Terengganu, bertujuan mengumpulkan maklum balas ahli-ahli industri perkayuan dan memaklumkan mereka denan perkembangan terbaru dalam pasaran perkayuan global.

Dalam satu kenyataan di Kuala Lumpur hari ini, MTC berkata penerangan bergerak itu disasarkan kepada syarikat-syarikat perkayuan Malaysia, wakil perdagangan dan para pengeluar produk berasaskan kayu.

"Penerangan bergerak itu direka sebagai wadah untuk mengumpul maklumat dengan membincangkan isu-isu yang menjejaskan industri.

"Ia juga merupakan platform untuk majlis itu mengedarkan kejayaan pasaran terbaru yang meliputi trend, peluang dan cabaran dalam pasaran perkayuan global," katanya.

Penerangan bergerak itu akan bermula di Muar Rabu dan bergerak ke Kuala Lumpur (16 Julai), Kuala Terengganu (18 Julai), Seberang Jaya (19 Julai) and Ipoh (20 Julai).

Majlis itu berkata yang fokus utama penerangan bergerak tahun ini ialah kepada "MTC Global WoodMart 2010 (MGW 2010).

"Yang pertama seumpamanya di Asia Tenggara, MGW 2010 akan menjadi platform jualan, belian dan perangkaian setempat untuk pembekal dan pembeli produk perkayuan seluruh dunia," katanya.

Ketua pegawai eksekutif MTC, Cheah Kam Huan berharap peserta industri boleh menyertai MGW 2010 untuk bertemu dengan pembeli dan penjual dari pelbagai negara, mengembangkan hubungan perniagaan baharu dan mencari produk dan rumusan inovatif.

MGW 2010 dijadual diadakan pada 19-20 Okt.

Setakat ini, lebih 85 peratus ruang pameran telah diambil dengan penyertaan dari AS, Perancis, China, Brazil, New Zealand, Korea Selatan dan UK.

Ia dijangka menarik lebih 1,000 pelawat tempatan dan asing.

No comments:

Post a Comment