Wednesday, September 1, 2010

Ibu cari anak terpisah 25 tahun lalu

Seorang ibu dari Kampung Gong Badak di sini ingin mencari anak lelakinya yang terpisah dengannya sejak 25 tahun lalu.

Hamidah Sayuthi, 48, ingin menemui semula Suhaimi Sulaiman, 28, yang dibawa suaminya Sulaiman Ali, 60, setelah mereka bercerai. Anaknya ketika itu berumur 2 tahun dan dibawa bapanya ke Johor.

"Sudah lama saya menjejak Suhaimi, tetapi masih belum bertemu. Saya sangat rindukannya, tiada apa yang lebih menggembirakan saya hari raya ini melainkan dapat bertemu Suhaimi semula.

"Suhaimi khabarnya telah berkahwin dan kini dipercayai berada di Johor," katanya yang sudah berkahwin dan mempunyai lima orang anak," katanya.

Beliau meminta sesiapa yang mengenali Suhaimi supaya menghubunginya di talian 012-9459021 atau 014-8401940.

"Saya sangat rindukan anak-anak yang telah lama berpisah dengan saya, sebab itu saya ingin mencari mereka semula," katanya yang semasa berpisah dengan anak-anaknya tinggal di Kampung Rhu Sepuluh.

Hamidah baru-baru ini berjaya menjejaki semula dua anak perempuannya yang diserahkan kepada keluarga angkat berikutan kesempitan hidup akibat penceraian tersebut.

Anak perempuanya itu ialah Norbayah, 30, yang tinggal di Singapura dan Noorizan 27, yang kini tinggal bersama keluarga angkat di Terengganu.

"Saya telah berhubung dengn Norbayah dan Noorizan yang masing-masing sudah berumah tangga.

"Noorizan sudah berjanji akan datang beraya bersama nanti, manakala Norbayah akan datang selepas raya kerana kini dia sedang sarat mengandung," katanya.

No comments:

Post a Comment