Tuesday, October 5, 2010

TDM Dapat 25,000 Hektar Di Kalimantan Bagi Projek Ladang Minyak Sawit

TDM Bhd memperoleh kawasan seluas 25,000 hektar di Kalimatan untuk projek ladang kelapa sawitnya, kata Ketua Pegawai Eksekutifnya Badrul Hisham Mahari.

Syarikat itu kini menanam lebih daripada 1,000 hektar dengan pokok kelapa sawit di tanah itu, katanya.

"Kami menyasar untuk menanam 3,000 hektar menjelang akhir tahun dan 5,000 hektar bagi setiap tahun berikutnya," kata Badrul Hisham.

"Ia mengambil kira-kira lapan hingga 10 tahun untuk menyiapkan projek Kalimatan itu dan apabila siap sepenuhnya, pada dasarnya akan menggandakan saiz syarikat ini," katanya pada sidang media di Kuala Terengganu baru-baru ini.


Pada masa ini syarikat berunding untuk mendapatkan 15,000 hektar tanah lagi untuk mencapai sasarannya mengurus 40,000 hektar tanah ladang kelapa sawit di Kalimatan.

TDM merupakan peserta utama dalam sektor perladangan Malaysia, mengurus 12 ladang kelapa sawit dengan kira-kira 35,000 hektar di Terengganu.

Badrul Hisham berkata projek Kalimantan akan menyediakan impak yang lebih besar kepada syarikat itu berbanding projek pembangunan hospital di Indera Mahkota, Kuantan, yang dijangka siap pada awal 2013.

Mengenai projek hospital itu, beliau berkata syarikat hampir memuktamadkan proses tender hospital moden 150 bilik itu.

"Kami cuba untuk mempercepatkan proses pembangunan ini supaya kami boleh menyiapkan projek dalam tempoh tarikh yang kami sasarkan itu," kata Badrul Hisham, dan menambah bahawa tempoh standard bagi kontrak projek itu ialah dua tahun.

TDM telah mendapat kelulusan pemegang sahamnya bagi cadangan peruntukan penerbitan sebanyak 1.82 juta saham TDM baharu menerusi skim opsyen saham pekerjanya (ESOS).

Pada mesyuarat agung luar biasa (EGM) syarikat itu di Kuala Terengganu semalam, pemegang saham juga bersetuju dengan cadangan penerbitan peruntukan sejumlah 305,000 saham TDM baharu itu kepada ketua pegawai eksekutif menerusi ESOS itu.

Dua resolusi untuk menerbitkan ESOS kepada setiap pengarah bebas, bagaimanapun, ditarik semula sebelum undian kerana syarikat ingin responsif terhadap pendapat pemegang saham minoriti.

1 comment:


  1. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    ReplyDelete