Wednesday, December 29, 2010

DiGi Akan Terus Berkembang Di Pantai Timur

DiGi Telecommunications Sdn Bhd (DiGi) berkata ia akan terus mengukuhkan kehadirannya di pantai timur kerana wilayah ini mempunyai banyak potensi untuk diceburi.

Ketua DiGi di wilayah Timur, Jennifer Neal berkata negeri-negeri di pantai timur seperti Kelantan, Terengganu dan Pahang adalah pasaran penting dan rentak pertumbuhan perniagaan masing-masing amat menggalakkan.

"Pakej yang paling banyak terjual dan ditawarkan pada masa ini ialah Pelan DG Smart serta pakej jalur lebar," katanya di Kuala Terengganu.

Jennifer berkata penduduk di negeri-negeri ini kini telah lebih terbiasa dengan perkhidmatan dan saling hubung syarikat.

Secara umumnya, beliau berkata yang pengguna Malaysia kini telah terdedah dengan internet mudah alih ekoran hadirnya lebih banyak pilihan telefon pintar dan pelan data yang mampu dimiliki.

Beliau maklum yang sebahagian besar pengguna jalur lebar di negeri-negeri pantai timur ialah pelajar dan profesional muda yang berusia dalam lingkungan antara 16 dan 35 tahun.

Untuk tahun yang akan datang, DiGi telah mengumumkan beberapa pakej dan promosi baharu yang akan membantu mempromosikan penggunaan internet di kalangan warga Malaysia.

No comments:

Post a Comment