Saturday, January 1, 2011

Sesi Baru Persekolahan di Terengganu Bermula Isnin

Semua sekolah di Terengganu akan memulakan sesi baru persekolahan pada Isnin ini berikutan Ahad diisytiharkan cuti umum bagi Terengganu.

Pengarah Pelajaran Negeri, Razali Daud (gambar kanan) berkata, pengisytiharan cuti itu selaras dengan Pekeliling Pejabat Setiausaha Kerajaan Terengganu Bil. 1 Tahun 2011 Hari Kelepasan Am Bagi Negeri Terengganu.

Katanya, pekeliling yang ditandatangani oleh Timbalan Setiausaha Kerajaan (Pengurusan), Datuk Wan Ahamad Wan Muda (gambar kiri) bertarikh 30 Disember itu ditujukan kepada semua ketua jabatan kerajaan negeri dan Persekutuan, badan berkanun negeri dan Persekutuan dan semua pihak berkuasa tempatan negeri.

Surat itu menyebut kerajaan negeri telah memutuskan hari Ahad 2 Januari adalah hari kelepasan am bagi negeri Terengganu sempena kejayaan Malaysia menjuarai Kejohanan Bola Sepak Piala Suzuki AFF 2010 yang diumumkan oleh Perdana Menteri.

"Selain itu, dalam surat itu juga menyebut pegawai yang dikehendaki menjalankan kerja lebih masa pada hari berkenaan hendaklah menuntut bayaran lebih masa pada kadar hari rehat biasa," katanya.

Sehubungan itu, semua sesi persekolahan di negeri ini akan bermula 3 Januari dan surat pekeliling tersebut telah dipapar dalam laman web Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu.

Sementara itu di Kota Bharu, Pengarah Pelajaran negeri, Hussain Awang berkata, sesi persekolahan 2011 di Kelantan akan juga bermula Isnin ini berikutan keputusan kerajaan negeri mengumumkan Ahad ini sebagai cuti peristiwa sempena kejayaan tersebut.

"Kita ikut cuti dan sesi persekolahan akan bermula Isnin, 3 Januari 2011. Guru besar dan pengetua mungkin sudah tahu perkara ini, masalahnya di kalangan ibu bapa yang perlu dimaklumkan mengenainya," katanya semalam

3 comments:

  1. SALAM TEGANUKU ...

    HEBAT DAN MANTAP ARTIKEL ANDA. MINTA IZIN LINKKAN BERSAMA BLOG SAUDARA BERSAMA BLOG KAMI. SALAM PERJUANGAN. WASALAM ...

    MELAYU ATAS PAGAR

    ReplyDelete
  2. tak rok ganu kite.. isu menarik sikit la ooiiii

    ReplyDelete
  3. Fast cash offer for you today at just 3% interest rate, both long and short term cash of all amounts and currencies, no collateral required. Apply now for your instant approval financialserviceoffer876@gmail.com WhatsApp +918929509036

    ReplyDelete