Wednesday, March 9, 2011

Kumpulan Pertama Pelajar Tajaan JPA Kembali Ke Mesir Mulai Rabu

Gambar Fail - kejayaan Ops Piramid membanggakan negara...


Kumpulan pertama 450 pelajar tajaan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) yang melanjutkan pelajaran di Mesir akan berlepas kembali ke negara itu hari ini.

Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dalam laman webnya memaklumkan pelajar berkenaan yang telahpun menyerahkan pasport mereka kepada jabatan itu semalam, diminta membuat urusan 'check-in' bagasi pada pukul 10 malam untuk menaiki penerbangan 5.30 pagi.

Kumpulan kedua pula yang terdiri daripada 278 pelajar, akan berlepas pada 5.30 pagi esok (Khamis).

Kumpulan ini terdiri daripada mereka yang mendaftar secara online di laman JPA di ruangan 'Tiket Belum Dibeli' dan menyerahkan pasport masing-masing kepada JPA.

Menurut laman web itu lagi, pelajar yang mempunyai masalah visa akan dimaklumkan oleh JPA mengenai penerbangan mereka kemudian dengan kadar segera.

JPA turut mengingatkan pelajar yang akan tamat tempoh sah laku visa pada 15 Mac atau selepas itu supaya memperbaharui visa mereka sebaik tiba di Mesir.

Para pelajar tajaan JPA boleh menghubungi talian 03-8885 3430, 03-8885 3437 dan 03-8885 3511 atau e-mel ke esila@jpa.gov.my untuk memperoleh maklumat lanjut.

Pelajar tajaan JPA ini dibawa balik ke negara ini menerusi Ops Piramid yang dilancarkan oleh kerajaan pada Februari lepas ekoran pergolakan politik di Mesir.

Di bawah operasi itu, seramai 7,392 pelajar dan rakyat Malaysia yang menetap di Mesir dipindahkan ke Jeddah, Arab Saudi, dan daripada jumlah itu, 4,645 pelajar dan rakyat Malaysia dibawa pulang ke tanah air.

No comments:

Post a Comment