Thursday, May 19, 2011

Irfan Tumpu Perlawanan Dengan Selangor, Harimau Muda Pada Liga Super

Jurulatih Terengganu, Irfan Bakti Alias menganggap pertemuan skuad Penyu dengan The Red Warriors di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah dalam Liga Super nanti akan menjadi kayu ukur peluang kedua-dua pasukan pada final Piala FA nanti.

"Kita mahu lupakan sementara pasal Piala FA ini, lebih baik kita tumpu perlawanan Liga Super menentang Kelantan di sini (Kuala Terengganu) 6 Jun ini.

"Begitu juga perlawanan antara Terengganu dengan Harimau Muda di Shah Alam Khamis (hari ini) ," katanya kepada pemberita selepas perlawanan separuh akhir kedua Piala FA, kelmarin.

Terengganu kini ditempat ketiga Liga Super dengan perbezaan empat mata dengan pendahulu liga, Selangor.

Beliau bersyukur selepas kemenangan pasukannya ke atas Pahang, seterusnya layak ke final Piala FA namun beliau enggan mendabik dada di atas kejayaan tersebut.

Menurut Irfan, beliau mahu melupakan seketika perlawanan akhir menentang Kelantan pada 11 Jun ini kerana mahu memberi lebih tumpuan saingan dalam Liga Super.

Terengganu akan berdepan Harimau Muda A di Stadium Shah Alam hari ini dan kata Irfan, perlawanan penting ialah menentang Kelantan pada 6 Jun ini di padang sendiri.

Ditanya mengenai peluang pasukannya pada final nanti, beliau berkata, sukar untuk membuat ulasan namun akan berusaha membuat persiapan terbaik.

Mengulas kejayaan Terengganu ke atas Pahang kelmarin, Irfan berkata, beliau berpuas hati dengan aksi serta prestasi anak-anak buahnya sehingga membolehkan mereka layak ke final.

Ujarnya, pemain menunjukkan komitmen dan semangat juang yang tinggi untuk menyekat kemaraan Pahang tetapi pada masa yang sama tetap mengakui masih ada kelemahan yang perlu diperbaiki.

Utusan Malaysia

No comments:

Post a Comment