Thursday, May 5, 2011

TSG Diperkasa Dengan Jaguh Bukit

Kerajaan negeri sedang mengenal pasti seorang jaguh bukit untuk diserapkan dalam pasukan Terengganu Pro-Asia Cycling Team (TSG) bagi memastikan pasukan profesional itu mampu menguasai setiap zon pendakian dalam kejohanan berbasikal di dalam dan luar negara .

“Kita sedang mencari jaguh bukit, kerana apabila bertanding di peringkat antarabangsa, mahupun negeri, permarkahan dikira dari aspek keseluruhan. Ini merugikan kita apabila ada zon pendakian pelumba kita gagal mendapat masa yang ditetapkan,” kata Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said.

Beliau menyatakannya pada sidang media sempena pelancaran Pejabat Terengganu Pro-Asia Cycling Team (TSG), di Jalan Pejabat, semalam.

Turut hadir, Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Mazlan Ngah dan Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan negeri, Rozi Mamat.

Setakat ini, TSG turut berminat untuk mendapatkan khidmat pelumba yang mewakili Malaysia, Muhammad Adiq Husainie Othman bagi memikul tanggungjawab itu.

Muhammad Adiq yang juga anak kelahiran Terengganu pernah merangkul gelaran Raja Bukit (jersi merah) pada perlumbaan terakhir dalam persaingan Jelajah Malaysia 2011, baru-baru ini.
“Kita akan berunding untuk mendapatkan Adiq Husainie (Othman) dan berharap pelumba itu akan menyertai TSG pada masa depan. Sekarang Adiq terikat kontrak dengan pasukan lain,” katanya lagi.

Unit Komunikasi Negeri

No comments:

Post a Comment