Thursday, July 7, 2011

Kes Kematian: Polis Tahan Suami Bomoh Warga Thailand

Polis berjaya menahan suami kepada seorang bomoh warga Thailand yang dikenali sebagai Kak Yah atau Kak Mah yang sedang diburu polis berhubung kematian seorang lelaki ketika mendapatkan rawatan di rumah pasangan itu di Pulau Rusa, Marang bulan lalu.

Suspek yang dikenali sebagai Norhisham Mustapha, 33, ditahan oleh sepasukan polis dari Ibu Pejabat Kontinjen (IPK) Terengganu di sebuah rumah di Rantau Panjang, Kelantan kira-kira 10 malam semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, ACP K. Manoharan berkata, ketika serbuan dilakukan, isteri Norhisham juga merupakan suspek utama tidak berada di rumah berkenaan.

"Kita percaya bomoh tersebut masih bersembunyi di sempadan Malaysia-Thailand,” katanya ketika ditemui di pejabatnya semalam.

Menurut Manoharan, kejayaan memberkas suami bomoh berkenaan adalah ekoran tindakan pihak polis mengedar gambar pasangan suami isteri itu sejak tiga minggu lalu.

Dalam kejadian 16 Jun lalu, seorang pemuda berusia 26 tahun, mati setelah dihantar oleh bapanya untuk berubat di rumah bomoh berkenaan.

No comments:

Post a Comment