Friday, September 9, 2011

Bank Islam Sedia Tukaran Wang Kecil Riyal Untuk Jemaah Haji

Bank Islam Malaysia Berhad (Bank Islam) kini menyediakan kemudahan pertukaran mata wang kecil Riyal Saudi (SAR) untuk kemudahan para jemaah haji Malaysia yang akan berlepas ke tanah suci.

Menurut kenyataan Bank Islam di Kuala Lumpur semalam, pertukaran itu, yang boleh dilakukan di mana-mana cawangan bank itu tanpa had, pada kadar pertukaran tetap SAR235 bagi RM200.

Katanya, bakal jemaah haji juga boleh mendapatkan tukaran wang SAR sebelum bertolak ke Mekah di Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya, Kompleks Tabung Haji Bayan Baru di Pulau Pinang, Lapangan Terbang Sultan Abdul Halimm, Kedah dan Lapangan Terbang Sultan Mahmud Kuala Terengganu.

Selain itu Bank Islam berkata, pihaknya juga menyediakan sumbangan kebajikan berbentuk Kad Debit-i Visa Bank Islam bernilai RM400,000, 40,000 unit Buku Wirid Terpilih dan lanyard bernilai lebih daripada RM63,000 kepada Lembaga Tabung Haji untuk diagihkan kepada bakal jemaah haji tahun ini.

Sehubungan itu, sumbangan tersebut telah disampaikan oleh Pengarah Urusan Bank Islam Datuk Seri Zukri Samat kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri Senator Mejar Jeneral (B) Datuk Seri Haji Jamil Khir Bin Baharom, pada satu majlis penyampaian sumbangan dan Penghargaan Sahabat Korporat Tabung Haji di Ibu Pejabat Lembaga Tabung Haji, Kuala Lumpur.

Zukri berkata, kad debit ini boleh dipohon oleh bakal jemaah di cawangan-cawangan Bank Islam sebelum 30 Oktober ini atau di kaunter khas Bank Islam yang disediakan sewaktu Kursus Haji Perdana (KHP) di seluruh negara.

No comments:

Post a Comment