Saturday, October 1, 2011

PAS Lihat Jabi, Batu Rakit Potensi Besar Untuk Mereka?

Barisan Nasional dan UMNO jangan pandang sebelah mata dengan keyakinan PAS di kerusi Dun Batu Rakit dan Jabi.

Kedua-duanya dianggap antara dua kawasan berpotensi besar dimenangi Pas pada Pilihan Raya Umum Ke-13.

Kedua-dua kawasan itu selain dilihat boleh memecahkan undi majoriti yang dimenangi Barisan Nasional pada pilihan raya umum lepas, Dun Batu Rakit khususnya mempunyai jentera terbaik di kalangan Pemuda Pas negeri.

Setiausahanya, Muhammad Zaidan Abdullah berkata, potensi untuk menang dilihat berdasar program dalaman yang dilaksanakan Pemuda Pas negeri ketika ini dalam memantapkan parti di peringkat sayap itu.

“Melalui program ini, kita boleh melihat kekuatan dan kekurangan, selain strategi untuk memenangi pilihan raya akan datang,” katanya.

Pas kalah di semua kerusi di Setiu termasuk Jabi dengan majoriti 804 undi dan tewas di Batu Rakit dengan majoriti 1,486 undi.

Muhammad Zaidan berkata, program dalaman yang sedang dilaksanakan ketika ini melibatkan kepimpinan Pemuda Pas di peringkat negeri untuk mengenal pasti kelebihan dan kelemahan di kawasan tertentu.

Beliau berkata, ia juga sebagai persiapan untuk memastikan gerak kerja dipertingkatkan sebelum pilihan raya akan datang.

Menurutnya, program pertama yang dimulakan di Setiu menghasilkan keputusan positif dan menjelaskan pihaknya bersedia memperbaiki kelemahan yang dikenal pasti.

Beliau berkata, program sama akan diteruskan di Dun Hulu Terengganu pada 30 September ini, manakala di Besut pada Oktober ini.

“Program dalaman ini bermula di Setiu pada 23 September lalu dan dijangka berakhir sebelum Jubli Emas DPPNT pada 1 hingga 3 Disember yang akan diadakan di Dungun,” katanya.

Sementara itu, pihaknya turut memfokuskan kepada program Pas Ganti Umno (PGU) yang akan diadakan di Kampung Tanjung pada 14 dan 15 Oktober ini.

Sinar Harian

No comments:

Post a Comment