Friday, January 13, 2012

Adik Maut, Abang Kritikal Motosikal Bertembung Dengan Pacuan Empat Roda

Seorang pemuda maut manakala abangnya cedera parah setelah motosikal yang mereka tunggangi bertembung dengan sebuah kenderaan pacuan empat roda di Kilometer 85, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, Batu 7, di Dungun, semalam

Mangsa Khairul Anuar Ariffin, 18, yang berasal dari Jalan Nibong Stesen, di Dungun, maut di tempat kejadian manakala abangnya Azam Afendi, 23, yang dilaporkan kritikal dikejarkan ke Hospital Dungun untuk menerima rawatan lanjut.

Kemalangan kira-kira 3.30 petang itu dipercayai berlaku apabila motosikal yang ditunggangi dua beradik itu secara tiba-tiba memasuki laluan kanan jalan untuk membuat pusingan U sebelum dirempuh sebuah pacuan empat roda dari arah sama yang melanggar bahagian tepi motosikal mangsa.

Rempuhan itu mengakibatkan kedua-dua mangsa tercampak ke atas jalan sebelum dibantu dan dihantar orang awam ke Hospital Daerah Dungun.

Ketika kejadian, kedua-dua beradik itu, yang bekerja sebagai buruh binaan, sedang dalam perjalanan ke tempat kerja mereka di Kawasan Industri Batu 7, tidak jauh dari tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Dungun Supt Dahlan Mohd Noor Ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan berhubung kejadian itu.

No comments:

Post a Comment