Wednesday, March 28, 2012

Jurulatih Sepenuh Masa Untuk Skuad Lebuh Raya Wanita

Persatuan Kebangsaan Berbasikal Malaysia (MNCF) merancang untuk melantik jurulatih sepenuh masa bagi melatih skuad pelumba lebuh raya wanita negara menjelang beberapa temasya besar terutama Sukan Sea di Myanmar tahun depan.

Presiden MNCF Abu Samah Abd Wahab berkata peningkatan prestasi skuad wanita kebelakangan ini memerlukan mereka mendapat bimbingan sepenuh masa daripada jurulatih profesional.


"Kami di MNCF merasakan sudah sampai masanya untuk melantik seorang jurulatih wanita sepenuh masa untuk membolehkan kita meletak sasaran besar pada beberapa kejohanan besar khususnya Sukan Sea, Sukan Asia dan Sukan Komanwel.

"Kita juga dalam proses mengenal pasti beberapa nama termasuk seorang bekas pelumba terkenal dari Terengganu dan MNCF sangat serius untuk lantik seorang jurulatih wanita sepenuh masa," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berkata skuad lebuh raya wanita kini sudah mula meraih impak rentetan sering menjalani latihan bersama pasukan lebuh raya lelaki dan kelab benua, Terengganu Cycling Team (TSG).

No comments:

Post a Comment