Saturday, March 24, 2012

Piala FA - Terenggannu Dibelenggu Tekanan, T-Team Berkeyakinan Tinggi

Apakah Hadi Akan diturunkan menetang Lion XII hari ini?
Terengganu dibelenggu tekanan dalam misi mempertahankan kejuaraan Piala FA apabila beberapa tonggak utamanya disahkan berdepan masalah kecederaan menjelang aksi suku akhir pertama malam ini.

Lebih perit lagi, pertemuan menentang Lions XII di Stadium Sultan Ismai Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu itu dianggap sebagai ujian paling getir buat Mat Zan Mat Aris berdasarkan prestasi semasa pasukan dari negara jiran, Singapura itu.

Menurut Mat Zan, beberapa tonggak utamanya seperti Marzuki Yusof, Reshafiq Alwi dan Ahmad Nordin serta Abdul Manaf Mamat disahkan mengalami kecederaan serius dan bakal diketepikan daripada aksi suku akhir pertama malam ini.

Turut berada dalam keraguan untuk diturunkan ialah penjaring terbanyak Liga Super, Francis Forkey Doe serta dua tonggak tengah, Erison Da Silva Santos serta Shukur Jusoh.

“Buat masa ini, Marzuki, Reshafiq dan Ahmad Nordin memang sah tidak dapat bermain untuk tempoh yang lama, manakala kecederaan buku lali Abdul Manaf pula agak serius. “Kami juga akan memantau keadaan Doe, Silva dan Shukur untuk melihat sejauh mana tahap kecederaan yang mereka alami selepas tidak turun pada sesi latihan semalam (kelmarin).

“Jika mereka tidak dapat juga beraksi, maka saya terpaksa menggunakan khidmat pemain sedia ada untuk mengisi kesebelasan utama,” kata Mat Zan kepada Kosmo! semalam.

 Justeru, pengendali skuad Penyu itu mahu setiap pemain dalam pasukannya agar sentiasa bersiap sedia untuk diturunkan pada perlawanan malam ini.

Ujarnya, prestasi terkini Lions XII tidak perlu dipandang rendah kerana pasukan itu telah menunjukkan peningkatan paling ketara dalam kempen Liga Super.

 “Kami berjaya menewaskan pasukan itu pada kempen liga di Singapura sebelum ini tetapi ia bukan ukuran untuk kami memandang mudah pertemuan dalam Piala FA.

 “Lagipun, kami akan bermain sebagai tuan rumah dan sudah pasti tekanan yang dihadapi agak tinggi lebih-lebih lagi selepas kami tewas kepada Kitchee FC pada aksi Piala AFC baru- baru ini,” ujarnya.

Dalam pada itu, Mat Zan turut mengharapkan sokongan padu daripada peminat tempatan untuk sama- sama berdiri di belakang pasukan, tidak kira ketika Terengganu menang ataupun sebaliknya.

“Saya akui harapan penyokong kepada pasukan Terengganu musim ini sangat tinggi dan para pemain saya juga sedia memberikan aksi terbaik mereka,” jelasnya.

Sementara itu, T-Team bertandang ke Alor Setar dengan keyakinan yang tinggi dalam misi mencari bekalan selesa apabila turun menentang Kedah pada aksi suku akhir pertama Piala FA. T-Team mempunyai rekod cemerlang ke atas lawan mereka itu.


 Kosmo!

No comments:

Post a Comment