Wednesday, June 27, 2012

Terengganu Ikat Kelantan 2-2, T-Team Kecundang Kepada Perak

Dua gol Faiz tidak cukup untuk tewaskan Perak
Episod malang terus melanda T-Team apabila kalah lagi, kali ini di Ipoh semalam.

Kebimbangan Yunus Alif terhadap persembahan anak buahnya semakin nyata apabila T-Team tumpas kepada pasukan di tangga ketiga liga, Perak.

Awal minggu ini, Yunus menyebut faktor mengingkari arahan dan hilang semangat juang dalam beberapa saingan Liga Super sejak kebelakangan ini antara sebab prestasi pasukan T-Team kian merosot hingga menjejaskan sasaran carta empat teratas.

Masalah membelenggu skuad penyu muda ini nyata menggusarkan jurulatih mereka, dalam mengharungi enam baki perlawanan liga (sebelum mnenentang Perak semalam) sebelum ia berakhir seminggu sebelum bermulanya bulan Ramadan (14 Julai).

Hadi...gol pertama
Jurulatih berusia 54 tahun ini memberitahu anak buahnya itu seolah-olah berada dalam keadaan 'tidak tenang' ketika berada di atas padang.

"Apa yang menyedihkan, pemain tidak mematuhi arahan dan mempraktikkan apa yang diajar apabila mengekang asakan pasukan lawan.

"Daripada pemerhatian saya, sejak kebelakangan ini mereka kehilangan semangat menyebabkan mutu permainan telah merosot," kata Yunus.

Perak pula meneruskan rentak kemenangannya semalam selepas mengalahkan T-Team 3-2 di Stadium Perak, Ipoh.

Tiga gol skuad Seladang dijaringkan Mohd Nazri Kamal pada minit ke-33, Mohd Failee Ghazali (minit ke-63) dan Albert Bodjongo (minit ke-66) manakala dua gol pasukan pelawat dijaringkan Mohd Faiz Subri pada minit ke-19 dan 69.

Terengganu pula sekadar seri dengan jirannya, Kelantan dalam permainan menarik apabila terikat 2-2 dalam perlawanan Liga Super yang berlangsung di Stadium Sultan Nasaruddin Shah, Kuala Terengganu malam semalam.

Red Warriors berjaya mendahului 2-1 dalam separuh masa pertama melalui jaringan Norfarhan Mohamad (kanan)pada minit keenam, diikuti oleh jaringan ketua pasukan, Piya pada minit ke-21 melalui sepakan percuma.

Terengganu bertindak balas dengan menjaringkan dua gol melalui Abdul Hadi Yahaya pada minit ke-40 dan Mohamad Muslim Ahmad minit ke-50.

Kebimbangan Yunus mengenai pemain T-Team ternyata terserlah selepas akhir minggu lalu pasukan itu terpaksa akur dengan keputusan seri 1-1 bersama Negeri Sembilan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah.

Dengan kekalahan itu, T-Team terus kekal tangga ketujuh dengan 28 mata mengekori Terengganu yang menduduki tangga keenam.

Selangor pula kini mengekori rapat skuad Perak selepas menumpaskan 'adik' mereka, PKNS Selangor 1-0 menerusi jaringan ketua pasukan, Mohd Amri Yahyah pada minit-minit akhir separuh masa pertama di Stadium Shah Alam.

Sabah pula menamatkan rentetan kekalahan mereka dalam saingan liga selepas mencatatkan kemenangan tipis 1-0 ke atas Kedah di Stadium Likas menerusi jaringan Jufrey Omopor pada minit ke-52.

Dua lagi pasukan, Sarawak dan Johor FC turut mencatatkan kemenangan tipis ke atas lawan masing-masing. Sarawak mencatatkan kemenangan tipis 1-0 ke atas Felda United menerusi jaringan pemain import dari Cameroon, Joel Epalle pada minit ke-38 di Stadium Hang Jebat, Melaka.

 Johor FC pula mengalahkan Kuala Lumpur dengan keputusan sama menerusi jaringan ketua pasukan Mohd Khairul Ismail pada minit ke-57 di Stadium Majlis Perbandaran Pasir Gudang.

No comments:

Post a Comment