Tuesday, September 18, 2012

Atlet Pelancongan Berentap Di Goodwill Games 2012


Seramai 20 atlet badminton pelancongan Terengganu bakal beraksi dalam Kejohanan Sukan Muhibbah Thailand – Malaysia (Goodwill Games ) 2012 di Stadium Maharaj Narathiwat, Sabtu lal (15 September).

Pengurus pasukan, Khairul Anwar Zulkifle berkata, selain acara badminton, terdapat enam lagi acara sukan turun dipertandingkan, antaranya termasuklah golf, futsal, tenis dan sepak takraw sepanjang kejohanan yang berlangsung selama sehari itu.

Menurutnya, penganjuran kejohanan tahunan itu bertujuan untuk mengeratkan hubungan dua hala dalam bidang pelancongan yang melibatkan kedua-dua negara khususnya melibatkan pengendali sektor pelancongan.

“Untuk tahun ini, Terengganu mewakili acara sukan badminton dan atlet yang menyertai kejohanan ini terdiri daripada atlet yang terlibat secara langsung dalam industri pelancongan di negeri ini.

“Kejohanan yang dianjurkan sejak lebih lima tahun lalu ini melibatkan kerjasama antara Kementerian Pelancongan Malaysia, khususnya negeri ini dan pihak pelancongan Thailand,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada sesi latihan skuad badminton di Stadium Negeri, malam baru-baru ini.

Mengulas persediaan bagi menghadapi kejohanan itu, Khairul Anwar berkata, pihaknya telah melakukan latihan intensif sejak lebih sebulan yang lalu melibatkan penyertaan semua pengendali industri pelancongan di Terengganu.

“Selain sesi latihan, kita juga turut melakukan beberapa siri perlawanan persahabatan bersama-sama penggiat sukan badminton di negeri ini,

Sinar Harian

No comments:

Post a Comment