Monday, July 1, 2013

PRK Kuala Besut - Ustaz Azhar Idrus Calon Pas?

Pendakwah terkenal, Azhar Idrus atau lebih dikenali sebagai Ustaz Azhar Idrus (UAI) sekali lagi disebut-sebut sebagai calon Pas bagi menghadapi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut. 

Desas-desus mengenainya kini heboh diperkatakan dalam internet termasuk laman-laman blog dan usaha Pas dikatakan bakal meletakkan calon itu dengan harapan parti berkenaan mampu merampas kerusi DUN tersebut daripada Barisan Nasional (BN).

Sebelum ini, kerusi itu disandang oleh calon BN yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat negeri, Dr. A. Rahman Mokhtar yang meninggal dunia Rabu lalu. 

Penceramah bebas berusia 49 tahun dan berasal dari Kampung Ladang di Kuala Terengganu  itu sebelum ini pernah disebut-sebut antara calon Pas bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) lalu.

 Dalam ruang sembang internet serta laman blog ketika ini rancak mengaitkan UAI sebagai calon paling layak bagi merebut kerusi DUN berkenaan.

Malah, mereka optimis Pas bakal menamakan pendakwah tersebut sebagai calon paling sesuai yang diharapkan boleh memberi kemenangan kepada parti itu nanti.

 Kerusi DUN Kuala Besut kini kosong berikutan kematian A. Rahman pada pukul 10.18 pagi, 26 Jun lalu di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di Kuala Terengganu dipercayai akibat komplikasi paru-paru berair. 

Dalam PRU lalu, Allahyarham A. Rahman menewaskan calon muslimat Pas, Napisah Ismail dengan majoriti 2,434 undi. Allahyarham memperoleh 8,809 undi manakala Napisah 6,375 undi.

No comments:

Post a Comment