Sunday, April 6, 2014

Majlis Perundingan Bakal Mudahkan NGO Rapat Dengan Kepimpinan

Majlis Perundingan Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang diluluskan pendaftarannya baru-baru ini akan memainkan peranan untuk menjadi jambatan antara NGO yang ada di negeri itu dengan kepimpinan kerajaan negeri.

Pengerusi Biro Pendidikan, Pengundi Luar dan NGO Umno Terengganu Datuk Rosli Mat Hassan berkata, Majlis Perundingan NGO itu akan memainkan peranan bagi membantu NGO negeri itu mendapatkan kemudahan untuk mereka bergerak.

"Sehingga ini terdapat sebanyak 783 NGO yang berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan di Terengganu yang dipecahkan kepada 12 kumpulan.

Secara khususnya ada yang berorientasikan kebajikan, pendidikan, rekreasi dan sebagianya dan kita sedang membuat analisis mengenai NGO-NGO ini," katanya di Dungun, Sabtu.

Jadi tumpuan diberikan untuk merapatkan hubungan NGO-NGO ini bagi memudahkan mereka membuat permohonan bantuan kerajaan negeri daripada segala segi, katanya.

 Beliau berkata selain NGO berkenaan yang bergerak secara bersendirian, terdapat juga NGO yang bernaung di bawah jabatan kerajaan dan kementerian seperti Persatuan Ibu Tunggal, Majlis Pembangunan Wanita dan sebagainya.

No comments:

Post a Comment