Friday, April 11, 2014

Medan Selera Kuala Besut Antara Tumpuan PP1M- Hasan Malek

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK)meluluskan sebanyak RM1.08 juta diluluskan Program Penjaja 1Malaysia (PP1M) tahun ini dengan enam lokasi yang didapati sesuai mulai Jun ini.

Menterinya Datuk Seri Hasan Malek berkata enam lokasi itu ialah Pasar Tradisi di Inanam (Sabah), Top Spot Kuching (Sarawak), Medan Selama Majlis Daerah Kuala Pilah (Negeri Sembilan), Medan Selera berhampiran Jeti Kuala Besut (Terengganu), gerai pejalan kaki Jeti Lumut (Perak) dan Tamu Apin-Apin Keningau (Sabah).

"PP1M bertujuan untuk menyediakan landskap atau imej baharu kepada tempat makanan atau pusat penjaja supaya ia terus dapat menarik lebih ramai pelancong dan para pengunjung," katanya.

Sejak PP1M dilancarkan pada Oktober 2012, KPDNKK telah melaksanakannya di 19 pusat penjaja terpilih di seluruh negara dengan peruntukan sebanyak RM4.3 juta, katanya.

Terdahulu Hasan merasmikan Kedai Rakyat 1Malaysia di Pusat Perniagaan Manjung Point di Seri Manjung dekat Lumut yang beroperasi sejak dua tahun lepas.


No comments:

Post a Comment